رازهای زیبایی با خواص ماندگار هویج گرداوری شد

 

رازهای زیبایی با خواص ماندگار هویج

 

هویج یکی از سبزیجاتی است که در اکثر سالادها ، سوپ ها ، غذاها و همچنین به صورت میوه از آن استفاده می شود. بنابراین دارای طعم مطبوعی می باشد. اما همه ی ما هویج را به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای سلامت بینایی و افزایش قدرت آن می شناسیم و از سالیان دور این توصیه با ما همراه بوده است. در حالی که هویج با خواص بی نظیر و ویتامین های نهفته ای که در خود دارد یکی از معجزه ها برای زیبایی پوست می باشد.

صابون های گران قیمت را کنار بگذارید و به جای آن برای شادابی و لطافت پوست صورت خود و همچنین از بین بردن جوشهای ریز و نازیبا از بهترین اکسیر یعنی آب هویج استفاده نمایید. تحقیقات زیادی توسط پطشکان متخصص پوست و طب سنتی برای یافتن خواص هویج در نظر گرفته شده و همه ی آنها به خواص مشابه هورمون های زنانه ی این گیاه همانند هورمون استروین دست یافته اند .

بنابراین استفاده از هویج و مالش آب آن بر روی پوست صورت و بدن همانند استفاده ی موضعی از لوسیون های حاوی هورمون های زنانه می باشد. بدین ترتیب معمولا افرادی که پوست های خشکی دارند توسط استفاده از هویج می توانند به پوست های چرب و با لطافتی دست یابند . علت آنکه هویج دارای چنین خواصی می باشد تنها به دلیل نهفته شدن ویتامین های مخصوص زیبایی در یک گیاه می باشد که این ویتامین ها عبارتند از ویتامین آ ، ویتامین ای ، ویتامین ث ، ویتامین ب و ویتامین د .

همه ی ما از اطرافیان خود مصرف پمادها و کرم های حاوی این ویتامین ها برای زیباتر شدن پوست ها شنیده ایم. پس دیگر نیازی به خرید وسایل آرایشی گران قیمت و ماسک های مختلف نیست تنها با استفاده از این گیاه می توانید به راحتی پوست های خود را لطافت ببخشید.