علل خشک شدن دهان در طول خواب گرداوری شد

 

علل خشک شدن دهان در طول خواب

 

در حالت عادی در طول شب دهان معمولا بزاق را ترشح خواهد کرد و این موضوع نمی تواند منجر به خشک شدن دهان و نیاز به آن در طول شب باشد ، اما چرا برخی از افراد از این قاعده مستثنی هستند و همیشه باید با یک لیوان آب در بالای سر خود به خواب فرو بروند؟؟ آیا خشک شدن دهان می تواند عوارضی را برای کارکرد مطلوب بدن ما به دنیال داشته باشد؟؟

یکی از شایع ترین ترین عللی که می توان به آن اشاره نمود ، خوابیدن افراد و حرکاتی است که در طول خواب از خود نشان می دهیم. این حرکات را خود متوجه نمی شویم ، بنابراین باید از خانواده ی خود بخواهیم که حداقل یک شب ، طرز خوابیدن ما را زیر نظر داشته باشند. برخی از افراد به شدت خروپف می کنند و معمولا این حالت با باز ماندن دهان ، موجب خشکی دهان شما خواهد شد ، پس درمان این موضوع می تواند به شدت کمک کننده باشد.

در مصرف داروهای خود از پزشک بخواهید که یک تجدیدنظر داشته باشد ، زیرا برخی از داروها موجب جذب آب خواهند شد و در نتیجه خشکی دهان را در طول خوابیدن پدید خواهند آورد. بیماری های مرتبط با دستگاه تنفسی به دلیل مسدود کردن راه هوایی بینی منجر به خواهند شد که شما از راه دهان در طول خواب تنفس کنید که این کار هم خشک شدن دهان را برعهده خواهد گرفت ، پس تا اتمام دوره ی درمان خود باید کمی صبر داشته باشید.

یکی از مهم ترین عوارض این حالت بر روی دندان هایی خواهد بود که توسط بزاق و ترشح آن در طول شب سلامت خود را حفظ می نمودند. پس سعی کنید با راهکارهای مختلف از جمله مرطوب کردن فضای خانه ، کاهش مصرف غذاهای به شدت عطش دهنده همانند غذاهای شور یا شیرین ، درمان بیماری های مختلف خود این وضعیت را بهبود ببخشید تا با بیماری های دیگر همراه نشوید.