ریفلاکس در کودکان و درمان های دارویی آن گرداوری شد

 

ریفلاکس در کودکان و درمان های دارویی آن

ریفلاکس یک بیماری بسیار شایع گوارشی در سنین کودکی تا بزرگسالی خواهد بود. برخی از موارد به دلایل مختلفی شیرخوار از همان ماه های اول بیماری ریفلاکس در کودکان را با بازگشت جهش دار شیر خود تجربه خواهد کرد. این موارد ممکن است بهبود پیدا کنند و ممکن است که سن بهبودی آنها طولانی تر از چند ماه اول شود. نکته ی بسیار مهم نگران نشدن والدین خواهد بود. زیرا این بیماری در بین شیرخواران شایع است و بر اساس سیستم بدن وی در یک زمان به صورت کامل بهبود پیدا خواهد کرد.

اما در برخی از موارد ریفلاکس در کودکان ادامه دار خواهد شد و حتی ممکن است که برای همیشه به آنها فشار آورد. البته این افراد نادر کسانی هستند که دستورات پزشک ، رژیم های غذایی و داروهای داده شده برای کاهش اسید معده را جدی نمی گیرند و همین امر موجب خواهد شد تا بیماری آنها هیچ گاه بهبود پیدا نکند. پس بیماری ریفلاکس در کودکان و بزرگسالان قابل درمان خواهد بود اما به شرطی که به توصیه های زیر گوش فرار دهید و آنها را عملی کنید.

از مصرف غذاهای فست فود و چرب و غذاهایی که افزایش اسید معده را به دنبال خواهد داشت همانند آش ها ، نوشابه و . . . پرهیز نمایید. دقت داشته باشید که الگوی خواب شما در رفع علائم صبحگاهی ریفلاکس معده بسیار مهم است ، بدین ترتیب همیشه با اندکی زاویه فرزند خود را بخوابانید و بالش زیر سر او را کمی بلند کنید. اگر پزشک برای فرزند شما شربت رانیتیدین یا امپرازول را در نظر گرفته در ساعت مقرر به فرزند خود دارو بدهید ، زیرا این دارو نقشی مؤثر خواهند داشت. در برخی از مواقع ریفلاکس معده در کودکان به گونه ای شدت پیدا می کند که استفراغ های مکرری را با خود به همراه خواهد داشت که احتمالا دستور پزشک در چنین مواردی استفاده از داروهایی همچون متوکلوپرامید خواهد بود. اگر تمامی این موارد رعایت شد و بازهم نتیجه ای نگرفتید آخرین گزینه برای درمان قطعی ریفلاکس معده البته در وضعیت آسیب زننده به بدن ، جراحی می باشد.