CCHF یا تب کریمه کنگو چیست؟؟؟

 

CCHF یا تب کریمه کنگو چیست؟؟؟

 

معمولا تب کریمه کنگو یک بیماری است که از طریق ورود ویروس به داخل خون فرد به او سرایت می کند. برای انتقال این بیماری راه های گوناگونی در نظر گرفته شده که به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد. یکی از پرخطرترین گروه ها برای ابتلای به بیماری تب کریمه کنگو افراد فعال در داخل کشتارگاه ها می باشند. البته منظور از کشتارگاه ها ، اشاره به مواردی دارد که رعایت اصول بهداشتی را جدی نگرفته و افراد با خون و بدن دام در ارتباط هستند ، خوشبختانه تشخیص به موقع این بیماری می تواند با درمان تب کریمه کنگو به صورت اثربخشی ، فرد را از مرگ حتمی نجات دهد.

گزینه ی بعدی مصرف گوشت های تازه ذبح شده می باشد که هنوز در حالت جمود نعشی قرار نگرفته اند. معمولا گوشت های ذبح شده نیاز دارند تا 24 إلی 48 ساعت در داخل یخچال قرار گیرند تا میکروب های احتمالی درون آنها به صورت کامل کشته شوند. یکی از زمان هایی که معمولا این بیماری در کمین مردم جهان خواهد بود ، عید قربان و بخصوص فصوا گرم اشاره شده است. به همین دلیل در عید گذشته اغلب مردم ایران به توصیه های ارائه مبنی بر مخفی بودن ویروس عامل بیماری تب کریمه کنگو گوش فرا داده و اغلب آنها در همان روز گوشت قربانی را مصرف ننمودند.

تب کریمه کنگو معمولا یک بیماری خونریزی دهنده می باشد که به صورت ناگهانی در بدن خونریزی هایی وسیع را پدید می آورد. این خونریزی ها با حالت کبودی در اعضای بدن همراه هستند و در برخی از موارد هم از لثه ها خونریزی صورت می گیرد. رعایت نکات بهداشتی در زمان تماس با حیوانات و له نکردن کنه بر روی بدن خود مهم ترین اصل پیشگیری می باشد. اما راه درمانی که پس از ابتلا به تب کریمه کنگو در روزهای ابتدایی تشخیص مطرح شده مصرف داروی ریباویرین می باشد که باید در یک دوره ی طولانی مدت همزمان با بستری شدن در بیمارستان به فرد داده شود. این افراد معمولا در اتاق های ایزوله و در بخش عفونی بیمارستان بستری خواهند بود.