آپاندیس در کودکان گرداوری شد

آپاندیس در کودکان

 

آپاندیس یک عضو از بدن ما می باشد که به دلیل قرار گرفتن در انتهایی ترین قسمت گوارشی بدن ما و به دلیل کوچک بودن چندان اهمیتی به آن داده نمی شود. اما زمانی که این عضو از بدن دچار آسیب شود دردهایی را از خود نشان خواهد داد که فرد این دردها را نمی تواند متحمل شود. بنابراین سعی دارد تا هرچه سریع تر از این دردها رها شود. هیچ گاه در چنین شرایطی نباید به فرزند خود که دچار مشکل آپاندیس در کودکان شده مسکنی بدهید ، زیرا این مسکن درد را تسکین بخشیده و در زمان معاینه پزشک در نقاطی که باید درد وجود داشته باشد اختلال ایجاد می کند.

آپاندیس در کودکان تحت شرایط خاصی همچون ضربه یا عفونت های با علل نامشخص به مرحله ی درد کشیدن می رسد. در صورتی که به این دردها اهمیت ندهید ، روز به روز بر شدت آن افزوده خواهد شد و حتی می تواند به عفونتی منتشره نیز تبدیل شود. عفونت های ناشی از آپاندیس در کودکان می تواند به شکم منتقل شود و عفونتی کلی را در این ناحیه پدید آورد که به هیچ عنوان قابل جبران نبوده و بسیار خطرناک می باشد.

با آگاهی از علائم مربوط به آپاندیس در کودکان که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد هرچه سریع تر فرزند خود را به نزد پزشک منتقل کنید تا تدابیر درمانی برای او انجام شود. علائم مربوط به آپاندیس در کودکان عبارتند از : بی حالی و گوشه گیر شدن فرزند شما ، درد در قسمت سمت راست و پایین شکم ، تب ، احساس تهوع و استفراغ در فرد ، تغییر در اجابت مزاج و . . . آپاندیس در کودکان اغلب در سنین کودکی تا سنین بلوغ بسیار شایع می باشد و یکی از مهم ترین نشانه ها برای تشخیص آن درد در ناحیه ی ذکر شده به همراه تب خواهد بود.