تعریف سقط جنین گرداوری شد

تعریف سقط جنین

 

در تعریق سقط جنین تعداد هفته های بارداری مطرح می باشد. زمانی که جنین در زمانی کمتر از هفته ی 20 بارداری از دست برود ، سقط جنین رخ داده است. معمولا در اکثر موارد زمانی که جنین با مشکلاتی همراه باشد در ماه دوم یا سوم بارداری خودبه خود با سقط مواجه خواهد شد ، پس نمی توان سقط جنین را به هفته یا ماه خاصی نسبت داد ، با توجه به عللی که وجود دارد در هریک از هفته های بارداری اما قبل از 20 هفته اتفاق می افتد.

در اکثر موارد سقط جنین به صورت خود به خودی با خونریزی فراوان رخ می دهد که در آن زمان مادر با از دست دادن جنین خود مواجه خواهد شد. اما برخی از مواقع مادر هیچ احساسی دارد تنها زمانی که برای سونوگرافی و چکاپ های دوره ای به نزد پزشک خود مراجعه می کند با عدم وجود ضربان قلب در جنین مواجه خواهد شد که با توجه به تعداد هفته ها سقط از طریق مصرف قرص در خانه یا با استفاده از کورتاژ صورت می پذیرد. کورتاژ روشی مناسب برای خارج کردن محصولات بارداری در رحم می باشد. زیرا در صورت وجود این محصولات احتمال عفونت های پس از زایمان بسیار بیشتر خواهد شد و برای بارداری بعدی نیز خطرناک می باشد.

در اکثر موارد اختلالات ناشناخته ی کروموزمی دلیل برای سقط مطرح می باشد. برخی از مواقع هم پزشک هیچ دلیلی برای از دست رفتن جنین در داخل رحم مطرح نمی کند و علت را ناشناخته اعلام خواهد کرد. هر بارداری که اتفاق می افتد ، احتمال سقط جنین در سه ماهه اول بارداری بسیار شایع است ، بنابراین یک زن نباید ناامید شود بلکه باید به تلاش خود ادامه دهد. پس از هر بار سقط جنین نیاز به سپری کردن زمانی سه تا شش ماهه برای بازسازی لایه های رحمی الزامی است.

سقط جنین همچنین می تواند بر اساس یک سری از علل شناخته شده نیز رخ دهد. به عنوان مثال زمانی که مادر در سن بالا اقدام به باردار شدن می کند این چنین اتفاقات به دلیل ضعیف شدن سیستم بدن او بسیار شایع است. وارد شدن ضربه ی ناگهانی به لگن یا شکم یک زن باردار عاملی دیگر برای سقط جنین به شمار می رود. عفونت های داخلی ، بیماری های متابولیکی ، مشکلات رحم ، سابقه ی سقط در بارداری قبلی همگی از عواملی شایع برای سقط به شمار می روند.

 

مطالب مرتبط:

کم خونی بارداری