درمان زود انزالی جنسی از منظر طب سنتی (2)

درمان زود انزالی جنسی از منظر طب سنتی (2)

 

زود انزال ، ناتوانی جنسی یا عنن یعنی بمجرد رسانیدن آلت جنسی بمحل قبل از دخول بعلل مختلف منجمله گرمی و خشکی انزال حاصل شود و چون این حال با عدم نعوظ همراه افتد صاحب را عنین گویند.

اگر سستی آلت مادرزادی باشد آن عنین حقیقی بود.

 

علل و عوارض بیماری

* با شدت گرفتن ماده و علائم زود انزالی ، امکان دارد یک یا چند علل زیر در بروز این عارضه دخالت نمایند: - از علل مهم زود انزال ترک جماع ، گرمی ، خشکی و تندی هورمون های جنسی می باشد. - کثرت منی و ترک جماع برای مدت طولانی، از دیگر علل مهم زود انزالی است‏. - گاهی این عارضه بعلت ضعف قوه ماسکه یا قدرت زیاد قوه دافعه دستگاه تناسلی روی می دهد. - ضعف کلیه و گداختن جداره و پیه کلیه بنا بر شدت حرارت شهوت یا کثرت جماع متکون زود انزالی می گردد. - گاهی بیماری های دیابت و سوء مزاج ارثی پدید آورنده این عارضه است.

-* عوارض و اثرات احتمالی زود انزالی : - صفراوی مزاجان اگر از آمیزش دوری کنند سبب ضعف اعضاء رئیسه می گردد.

 

علائم

-زردی رنگ مایع اسپرم -جهش زیاد اسپرم (منی) -گرمی اسپرم -سوزش مجرای اسپرم -انزال سریع اسپرم -غلظت اسپرم -اسپرم اندک -سوزش ادرار -احساس حرارت در هنگام انزال -غلظت ادرار -مشکل نعوظ -موی بسیار بر زهار تا ناف -افزایش میل جنسی -افزایش نیروی جنسی -تشدید درد و بیماری در فصل تابستان -ورم بیضه یا ورم رحم -زردی چهره و رخسار -زردی ادرار -زردی چشم‏ -زردی زبان

 

ملاحظات و پرهیزات

* نظریات و توضیحات :

• همچنان که در قوت و ضعف نیروی جنسی، مزاج واژن بسیار مهم است، در زود انزالی و خودداری از رابطه جنسی‏ نیز تاثیر زیادی دارد. لیکن اکثرا هر عاملی که باعث خودداری از رابطه جنسی شود، مضعف نیروی جنسی نیز می باشد.

• تحقیقات نشان داده که اختلاف مزاج فرجین در زود انزالی شرط اساسی است؛ مثلا اگر سبب زود انزالی حرارت و گرمی است، موضع مدخوله باید سرد گردد تا تدارک حرارت ننماید و بالعکس.

• کبد قوی مولد اسپرم بسیار است و موجب جماع بسیار گردد. لکن قوت کبد تنها کافی نیست و معده و کلیه نیز باید قوی باشند. زیرا هر دو خدمت کبد می ‏کنند؛ معده طعام را پخته و آنرا تبدیل به کیموس گرداند تا کبد بتواند کیموس را مبدل به خون نماید و کلیه آب را از خون جدا کرده و به خویشتن کشد تا خونی که در آن تولید می شود پسندیده و قوی باشد.

• علامت زود انزالی ناشی از ترک جماع آنست که هنگام جماع منی بسیاروغلیظ خارج شده و با این وجود ضعف عارض نمی شود مگراینکه بدن ضعیف یا مجاری اسپرم قوی باشند.

• کثرت منی در زود انزالی می تواند علامت ضعف قوه ماسکه باشد، علاوه براین به حسب قوت و ضعف بیمار به مجرد آمیزش و تلاقی فرجین بدون دخول‏ یا به مجرد نعوظ، تندی و سوزش در مجرای اسپرم تشدید می شود.

• اگر سبب زود انزالی گرمی بود در زمستان این عارضه ضعیف تر خواهد بود.

• درا ین بیماری چنانچه بوقت بیرون آمدن منی مجرای آن سوزناک و منی رقیق شود ، نشان از قوت دافعه دستگاه تناسلی می دهد.

• چنانچه در حین انزال مجرای منی سوزناک و اعضاء رئیسه ضعیف گردد، سبب آن تندی و حرارت است.

•اکثرا ضعف کلیه و گدازش پیه آن بنا بر شدت حرارت شهوت یا کثرت جماع پدید آورنده زود انزالی می شود و این زود انزالی شحم کلیه بود. اما از آنجائیکه پیه کلیه مانند منی ‏برآید مجازا به آن زود انزالی گفته شده و علامت آن اینست که پس از جماع ، ادرار غلیظ سفید بسیار برآید و آثار ضعف کلیه و سوء مزاج گرم آن مشخص بود. این علت بیشتر در زنان مشاهده شده است.

•صفراوی مزاجان میل جنسی معتدل ، بلوغ زود رس و قدرت جنسی بسیار دارند و مضرت جماع بسیار بر آنها کمتر پدید می آید.

• اگر سبب این بیماری خشکی مزاج دستگاه تناسلی باشد علامت‏ های سوء المزاج خشک شامل منی اندک و غلیظ ، نعوظ دیرادیر و مدت طولانی جماع مشهود بود.

*دوره درمان؛ در مرحله اول (تدبیر) دوره مصرف داروی گیاهی مناسب جهت افزایش قدرت ایمنی بدن در برابر زود انزالی ، بمدت 3 روز و در مرحله دوم برای درمان و نضج خلط ماده این زود انزالی حداقل مصرف آنها برای مدت 7 روز می باشد و تا رفع کامل سوء مزاج باید این مراحل را تکرار نمائید.

*کل دوره معالجه زود انزالی: تا برطرف شدن عوارض کامل حد اقل بمدت 6 ماه باید بطور کامل و مرتب داروهای گیاهی (Herbal Medicine) مربوطه مصرف شود.

* پرهیزات و راه های پیشگیری از زود انزالی در طب سنتی: (عوامل تشدید کننده) - مبتلایان به این زود انزالی باید از کلیه عوامل موجبه زود انزالی خصوصا علل مهم زود انزالی زا دوری نمایند. - صفراوی مزاجان اگر خویشتن را از جماع بازگیرند زیان بسیار کنند. - اگر سبب این بیماری خشکی مزاج باشد، جماع کردن برای آنها زیانبار است. - استمناء و شهوت رانی زیاد برای جوانان مضر بوده و سبب خستگی و ضعف عصب های تناسلی می ‏گردد. - از یبوست ، اختلال گوارش، هوای آلوده، هیاهو و جنجال شهری، رقابت‏ های کسبی و تجاری، کارهای یکنواخت اداری، عدم موفقیت در امور زندگی و برخی ناخوشی ‏ها موجب تشدید زود انزالی می شود. - از تناول مواد غذایی گرم و زندگی در مناطق گرمسیر دوری نمائید.

 

شیوه مراقبت برای کنترل بیماری

* مهمترین راه های درمان زود انزالی پس از مصرف گیاهان دارویی (herbal medicine) و رژیم غذایی برای کمک به درمان این زود انزالی عبارتست از؛ 1- مواد سرد و تری که دارای خاصیت قابض باشند را در اولویت مصرف قرار دهید. 2- اگر سبب این بیماری خشکی باشد ، استفاده از مواد مرطوب کننده سودمند می باشد. 3-آمیزش با زنان زشت منظر ، مسن و خانم هایی که فرج آنها سرد مجرب می باشد. 4- مصرف داروهای تناولی همراه با استعمال یک شب در میان حقنه ‏درمانی مناسب خواهد بود. 5- برای درمان موقت می توانید حداقل دو ساعت قبل از نزدیکی داروهای تناولی و حقنه را توأمان مصرف و انجام دهید.