علل بیماری آب مروارید گرداوری شد

علل بیماری آب مروارید

 

بیماری آب مروارید بیماری است که اغلب در سنین میانسالی یا پیری رخ خواهد داد. معمولا این بیماری تأثیر خود را بر روی بینایی شخص می گذارد و می تواند در مدت زمان طولانی برای نابینایی فرد نیز شرایط لازم را فراهم آورد. بنابراین زمانی که توسط پزشک متخصص تشخیص رسیده بودن آب مروارید داده می شود ، به معنای آن است که باید هرچه سریع تر برای درمان آن اقدام نمایید ، در غیر این صورت این بیماری به ظاهر ساده با عوارضی جبران ناپذیر همراه خواهد شد.

برای وجود آب مروارید معمولا علل بسیار زیادی وجود دارد ، در این مطلب قصد داریم تا به برخی از آنها نیز اشاره کنیم. امروزه بسیاری از بیماری از سنین پیری در حال پیشروی به سنین جوانی هستند ، بنابراین آب مروارید نیز از این قاعده مستثنی نبوده و همواره می تواند در افراد جوان هم رخ دهد ، بنابراین جوانان اگر با تغییر در دقت بینایی خود روبه رو هستند باید هرچه سریع تر برای بررسی بیشتر به نزد چشم پزشک خود مراجعه نمایند. تشخیص در زمان مناسب می تواند مهم ترین عامل برای درمان این بیماری به شمار رود.

افرادی که دیابتیک هستند به دلیل وجود قند خون بالا در بسیاری از مویرگ ها از جمله چشم ، بیماری آب مروارید با شدت بیشتری اتفاق خواهد افتاد. عروق چشم عروقی بسیار باریک هستند که از طریق گلبول های قرمز به تبادل مواد لازم می پردازند ، زمانی که این تبادل به دلیل وجود قند خون بالا کندتر شود ، قطعا سلول ها نمی توانند به وظایف خود به خوبی عمل کنند و در نتیجه با مشکل در کارکرد آنها مواجه خواهیم شد.

افراد در معرض خطر معمولا با بررسی سالانه می توانند به علائم این بیماری پی ببرند. پزشک مصرف سیگار و الکل و هر نوع دخانیات را برای این افراد ممنوع اعلام می کند. این ممنوعیت برای سلامتی خود شما ضرورری است ، بنابراین لطفا به این توصیه ها عمل کنید و با مصرف این مواد به چشم خود فشار بیش از اندازه ای را وارد نسازید. افرادی که به دلیل شغل خود ناچارا باید در مدت زمان طولانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار داشته باشند و از هیچ نوع وسیله ی جلوگیری کننده ای همانند عینک دودی های استاندارد نیز بهره نمی برند ، در زمره ی دیگر افراد برای ابتلا به بیماری آب مروارید خواهند بود. درمان های مورد نظر برای این بیماری در کمترین زمان و با بالاترین اثر درمانی هم اکنون در ایران موجود می باشد.