درمان های طبیعی عفونت ادراری گرداوری شد

درمان های طبیعی عفونت ادراری

 

عفونت ادراری بیماری است که به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی در زنان و مردان به وقوع می پیوندد. این بیماری به مسئله ی سن و سال توجهی ندارد و در هر سنینی حتی در دوران نوزادی نیز وجود خواهد داشت. اهمیت این بیماری به دلیل نتایج بعدی آن بسیار زیاد است. در صورت عدم درمان به موقع عفونت ادراری باید انتظار آسیب به فعالیت کلیه ها و مثانه را داشت. از درمان های رایج برای رفع این بیماری استفاده از درمان های طبیعی عفونت ادراری می باشد.

منظور از درمان های طبیعی برای رفع این بیماری اشاره به درمان های غیر دارویی و استفاده از طب سنتی و مواد موجود در اطراف ما می باشد. از نظر مصرف می توان به غذاهای مفیدی همچون آب آناناس ، آب پرتقال اشاره نمود. مصرف مایعات بخصوص آب در رفع علائم عفونت ادراری بی تأثیر نیست. با مصرف این مواد میزان دفع ادرار بیشتر خواهد شد و با رقیق شدن ادرار دفع میکروب ها و احتمال سوزش پس از ادرار کردن نیز کاهش خواهد یافت.

دمنوش های مختلفی برای رفع علائم این بیماری وجود دارد که یکی از بهترین و ساده ترین آنها مخلوط آب ولرم به همراه عسل می باشد. عسل دارویی شفابخش برای اغلب دردها می باشد که یکی از درمان های آن در حقیقت بیماری عفونت ادراری خواهد بود. در صورتی که در منزل خود عسل ندارید می توانید از مخلوط دارچین به همراه آب داغ به عنوان دمنوش جایگزین بهره ببرید.

با توجه به اینکه بیماری عفونت ادراری یک نوع بیماری با منشأ میکروبی بخصوص باکتری ها می باشد بهترین گزینه برای درمان این بیماری استفاده از مواد آنتی بیوتیکی طبیعی خواهد بود. یکی از نام آشنا ترین مواد در این زمینه سیر می باشد. با مصرف روزانه سیر به عنوان یک آنتی بیوتیک به عفونت ادراری و بیماری هایی نظیر آن مبتلا نخواهید شد.

برخی از محققان طب سنتی به این نتیجه رسیده اند که برای درمان موضعی عفونت ادراری خود می توانید از ترکیب آب به همراه نمک دریا بهره ببرید. یک دستمال تمیز و به دور از هر عامل میکروبی را با کمی آب به همراه این نمک مخلوط نمایید و به اطراف ناحیه ی تناسلی خود به صورت موضعی بمالید. وجود نمک در اطراف ناحیه ی تناسلی از ورود هر نوع باکتری و ویروسی به داخل جلوگیری خواهد کرد و یک روش پیشگیری از ورود عوامل میکروبی بیشتر و تشدید علائم در شما خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:

درمان عفونت مجاری ادرار