غذاهای ممنوعه برای شیرخواران زیر یک سال گرداوری شد

غذاهای ممنوعه برای شیرخواران زیر یک سال

 

بچه های زیر یک سال معمولا از ترکیب شیر به همراه غذاهای خاص نیز تغذیه می کنند. بنابراین اینکه شما بخواهید به غیر از این غذاها از غذاهایی دیگر نیز استفاده نمایید می تواند به سیستم گوارشی فرزند شما آسیب برساند و در نتیجه به شدت برای او مضر باشد. بنابراین به توصیه هایی که در این مطلب به آنها تأکید می شود به خوبی عمل نمایید تا با هیچ عوارضی از نظر تغذیه ای و رشد در شیرخوار خود روبه رو نشوید.

شیرخوار معده ی حساسی دارد بنابراین باید از تغذیه سالم برخوردار باشد. شما نمی توانید به فرزند خود از آبمیوه های صنعتی بدهید تا او میل کند. زیرا این آبمیوه ها به صورت صنعتی تهیه شده اند و برای ماندگاری آنها از مواد افزودنی مضر نیز استفاده خواهد شد. میزان گلوکز در این آبمیوه ها در حد بالایی در نظر گرفته شده است و به همین دلیل برای یک شیرخوار در سن زیر یک سالگی توصیه نمی شود. اگر دوست دارید تا فرزند شما از آب انواع میوه نیز بهره ببرد بهتر است تا خود شما به صورت کاملا طبیعی این کار را انجام دهید.

از جمله غذاهای دیگری که به صورت جدی نسبت به استفاده از آن باید جلوگیری به عمل آید در رابطه با مصرف عسل می باشد. معمولا عسل طبیعی به باکتری های زیادی آغشته می باشد که این باکتری ها پس از ورود به سیستم گوارشی فرزند شما با عوارض جبران ناپذیری از نظر گوارشی و آلرژیکی همراه خواهد بود. در صورتی که شیرخوار زیر یک سال شما از این ماده ی مفید در زمان نامطلوب بهره ببرید با تنگی نفس و در برخی از موارد حتی با مرگ هم مواجه خواهد شد.

شیرخوار شما تا سن زیر یکسال تنها می تواند از شیر مادر یا شیرخشک استفاده نماید. بنابراین نیازی نیست که شما از شیرگاو یا شیرهای غیر پاستوریزه برای وزن گیری او استفاده نمایید. زیرا این نوع شیرها با بیماری همراه می باشند و سیستم گوارشی فرزند شما آمادگی هضم این نوع از شیر را در خود ندارد. اما در صورت نیاز می توانید از فرآورده های پاستوریزه همانند پنیر نیز به فرزند خود بدهید ، در رابطه با مصرف این فرآورده ها هیچ گزارش عوارضی وجود ندارد.

هیچ گاه از غذاهای کنسرو شده همانند تن ماهی حتی با وجود خاصیت زیاد ماهی به فرزند زیر یک سال خود ندهید . حتی مصرف برخی از ماهی های طبیعی هم در رابطه با بچه های زیر یک سال از سوی پزشکان تغذیه توصیه نمی شود. با رعایت این موارد می توانید به تغذیه ی سالم فرزند خود بپردازید ، زیرا تنها شما مسئول سلامت فرزند خویش خواهید بود.